Vragen en antwoorden

 

 

Als de hulp vakantie heeft of ziek is, krijg ik dan vervanging?
U krijgt in principe altijd vervanging. Soms lukt het niet op dezelfde dag. Dan krijgt u een voorstel voor een ander moment. 
Tijdens de bouwvakperiode en kerstvakantie kan het i.v.m. personeelstekort zijn dat het niet lukt om vervanging te regelen.

Als ik zelf de afspraak afzeg, moet ik dan betalen?
Zodra u weet dat u een bepaalde dag of periode geen hulp nodig heeft, verzoeken wij u dit telefonisch door te geven. Dit kan via telefoonnummer 088 512 4000. Wanneer u meer dan 24 uur van tevoren afzegt, worden er geen kosten in rekening gebracht.

Heeft KwadrantGroep Huishoudelijke Hulp een wachtlijst?
Nee, we hebben geen wachtlijst. Wanneer uw aanvraag binnen is, nemen wij contact met u op om de hulp op te starten.

Hoe vraag ik huishoudelijke hulp aan?
U kunt bij het Wmo-loket van uw gemeente een indicatie aanvraag voor huishoudelijke hulp indienen. De gemeente beoordeelt of de hulp die u vraagt noodzakelijk is. Als dat zo is, stelt de gemeente een indicatie op en vergoedt de gemeente de kosten. U kunt zelf aangeven of u de Zorg in Natura (ZIN) wilt ontvangen of via Persoonsgebonden Budget (PGB).

Ik heb geen indicatie gekregen, kan ik toch huishoudelijke hulp krijgen?

Ja, wanneer u niet over een indicatie beschikt kunt u bij KwadrantGroep Huishoudelijke Hulp particuliere hulp inschakelen. Neem gerust contact met ons op, we informeren u graag over de mogelijkheden: 088 512 4000

Kan de huishoudelijke hulp mijn eten ook opwarmen?
U kunt hiervoor een indicatie aanvragen bij de gemeente. Wanneer deze indicatie bij ons binnen is, verzorgt KwadrantGroep Huishoudelijke Hulp het opwarmen van eten of het klaarzetten van de broodmaaltijd. 

Kan iemand mij helpen om huishoudelijke hulp aan te vragen?
Jazeker. Wij helpen u graag. U kunt hiervoor het contactformulier invullen of bellen met 088 512 40 00.

Komt er eerst een intakegesprek met de organisatie bij mij thuis?

Nee er komt geen intakegesprek bij u thuis. Onze website is erg uitgebreid, duidelijk en overzichtelijk. Op de website vindt u een aanmeldingsformulier, hierop kunt u precies aangeven wat uw wensen zijn. Zodra wij uw opdracht binnen hebben, nemen wij telefonisch contact met u op om zaken door te spreken. 

Mijn indicatie is bijna afgelopen, wanneer moet ik een herindicatie aanvragen?
Iedere gemeente hanteert haar eigen regels. Meestal moet er 6-8 weken van tevoren een herindicatie worden aangevraagd. Wij adviseren u de website van uw gemeente te raadplegen of telefonisch contact met uw gemeente op te nemen.

Waar kan ik terecht met een klacht?
Heeft u een klacht over KwadrantGroep Huishoudelijke Hulp? Blijf er niet mee zitten. Wij horen graag wat u van ons vindt. Uw opmerkingen zorgen er voor dat we de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening kunnen verbeteren. Samen werken we aan de beste huishoudelijke hulp. Kijk op Klachten | KwadrantGroep voor meer informatie over onze klachtenprocedure.

Wat moet ik doen wanneer ik het niet eens ben met de indicatie?
Uw gemeente is verantwoordelijk voor de indicatie. Hier hebben wij geen invloed op. Wanneer u het niet eens bent met de indicatie kunt u een bezwaarschrift indienen bij de gemeente